vrijdag 12 juli 2013

Werchter: day by day

En dan volgt hier het uitgebreide Werchterverslag! :)
Van woensdag 3 juli tem maandag 8 juli trok ik naar Werchter met mijn liefje en een vriend.

Woensdag 3 juli
Tas inpakken en wachten op mijn liefje. Na de heerlijke lasagne van mama nog even langs de winkel voor de laatste spulletjes. "Zeker niet vergeten: zonnebrand!" Wat vergeten we? Juist, zonnebrand. Nog even een broodje voor 's avonds uithalen en dan rushen naar het station. De trein staat er al maar we zijn nog net op tijd. De koffers de trein insleuren en dan eindelijk rustig zitten.

Na een uurtje komen we in Leuven aan. Daar nemen we de bus (we hebben gelukkig zitplaatsen) en na een halfuurtje komen we aan in Haacht, waar het camingterrein van Werchter ligt. Na een korte wandeling komen we aan bij camping A3. Jammer genoeg zijn we niet de enige die de camping op willen en na een uur aanschuiven vinden we dan toch eindelijk een plaatsje. De tent opzetten, ons broodje opeten en ondertussen is het al 's avonds, tijd om te gaan slapen!

Donderdag 4 juli
De grote dag voor mij: mijn favoriete band All Time Low treedt vandaag op. Het is inmiddels de vierde keer dat ik heb live zal zien. Net als precies twee jaar geleden openen ze de Mainstage. Ik maak me supersnel klaar en om twaalf uur staan we al bij de ingang van de wei. Twintig minuten later sta ik op de eerste rij voor de Mainstage: nog anderhalf uur wachten maar dat heb ik er graag voor over. Van de zenuwen viel ik bijna flauw maar toen de band opkwam vielen alle zenuwen weg. Wat een concert! Ik heb keihard meegezongen, geschreeuwd en gefangirld :)

Later op de dag nog een nieuw t-shirt van All Time Low gekocht (het derde ondertussen en geen zwart dit keer). Daarna nog even Biffy Clyro, Vampire Weekend en Bloc Party gezien. Toen volgde de eerste headliner: Green Day. Persoonlijk vond ik deze een beetje tegenvallen. Twee en een half uur staan vond ik er net teveel aan en de show bestond voornamelijk uit zwakke covertjes van andere nummers en veel onbekende hits. Toch waren de grote hits (zoals Holiday en Boulevard of Broken Dreams) grote meezingers. Daarna kwam nog Netsky (die ik al eerder had gezien in de Lotto Arena), wat een feest! Een leuke afsluiter voor festivaldag 1 :)

Vrijdag 5 juli
Vandaag wat later opgestaan en rond twee uur op de wei. Ook een vriendin van mij kwam langs, leuk om even weg van de jongens te zijn ;) Eerst gaan kijken naar Ke$ha (stiekem ben ik een hele grote fan) die een grote show opvoerde. Daarna nog The Script en dan ein-de-lijk Kings Of Leon, waar ik al jaren naar uitkeek. Kippenvelmomentje Bij Pyro (lievelingsliedje van liefje) en Sex On Fire. Als afsluiter Blur, we waren al heel uitgeput dus we zijn gewoon even rustig op de wei tussen het volk gaan zitten.

Zaterdag 6 juli
Vandaag was de minste dag van allemaal: enkel The Van Jets (die al meteen als eerste spelen) wilde ik graag zien. De hele namiddag hebben we verkoeling gezocht in de schaduw. 's Avonds dan nog even Volbeat en Rammstein (die de wei letterlijk in vuur en vlam hebben gezet) gezien, maar ben stiekem op de wei in slaap gevallen, zo moe was ik ;)

Zondag 7 juli
Laatste festivaldag. Vandaag volgden nog heel wat leuke artiesten: eerst Bastille (lekker meezingen in een benauwde tent), daarna Tom Odell (die we niet hebben gezien, aangezien de tent volstond en het was te heet om buiten mee te volgen) en als laatste Passenger (natuurlijk wachten op de eerste deuntjes van 'Let Her Go'.)

Het hoogtepunt van de dag was wel Thirty Seconds To Mars. Ook op dit concert wachtte ik al jaren, en het was het wachten waard! Jared Leto en co gaven een spetterende show, met 'The Kill' (met akoestische intro) als hoogtepunt. Tussendoor ook nog even Jake Bugg gaan luisteren en daarna als afsluiter van het festival Editors. Niet zo'n hoogvlieger volgens mij, maar ik ben dan ook -opnieuw- op de wei in slaap gevallen ;)

Maandag 8 juli
Eindelijk terug naar huis! Doodmoe maar tevreden stappen we terug op de trein naar huis. Het opruimen en het aanschuiven bij de bus verliep vlot. Thuis aangekomen als eerste gedouchet. Wat een superweek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten